סערה בעקבות דברי המפכ"ל: "מציאות גזענית"

לא זאת בלבד שהמפכ"ל לא מטפל ביחס האלים של המשטרה כלפי הקהילה האתיופית, הוא ממש מעודד אותו.
איתי גדסי 3 Comment on סערה בעקבות דברי המפכ"ל: "מציאות גזענית"

החשד הטבעי העולה מול מהגרים צעירים עורר סערה רבה ● ח"כ בהלול: קורא למפכ"ל להתנצל בפומבי ● איימן עודה: "המשטרה גם פוגעת באופן שיטתי בכלל האוכלוסיות המוחלשות במדינה"

לא זאת בלבד שהמפכ"ל לא מטפל ביחס האלים של המשטרה כלפי הקהילה האתיופית, הוא ממש מעודד אותו.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 

דברי מפכ״ל המשטרה רנ״צ רוני אלשיך בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין עוררו סערה רבתי בקרב יוצאי העדה האתיופית.

במהלך נאומו המפכ"ל השיב לשאלה באשר לטענות על אלימות מול יוצאי אתיופיה, ואמר כי: "סטטיסטית, מוכח שמהגרים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים. מוכח גם שצעירים מעורבים יותר בפשיעה. כאשר שני הדברים האלו מתחברים ביחד – נוצר מצב שקהילה מסויימת מעורבת בפשיעה באופן סטטיסטי יותר מקהילות אחרות. מה שקורה בתרחיש כזה, מטבע הדברים כשאר שוטר פוגש חשוד, המוח שלו חושד בו יותר מאשר הוא היה מישהו אחר.

פורום אתיופיה הקטנה המאגד מספר ארגונים הפועלים למען זכויות עולי אתיופיה אומרים כי "אלשיך בניגוד לקודמו בתפקיד ממאן להאמין שיש שיטור יתר כלפי הקהילה וכולנו כבר מוסללים לפשיעה. הגזענות כלפי יוצאי אתיופיה בישראל היא מציאות רעה וידועה שמדינת ישראל הרשמית מתעלמת ממנה.

"נושא הפללתם וכליאתם של יוצאי אתיופיה באופן מוגבר ובלתי מידתי, רווח ופוגע בחירותינו, רומס את כבודנו כבני אדם וכאזרחים שווי זכויות. תופעות הגזענות כלפי יוצאי אתיופיה בישראל, היא עובדה גמורה ומציאות עגומה. מציאות גזענית זו פוגעת בזכויות היסוד שלנו כבני אדם ובזכויותינו כאזרחי מדינת ישראל. מציאות גזענית זו חולשת על כל תחומי חיינו ומקשה עלינו לנהל אורח חיים תקין ולממש זכויות שמדינה דמוקרטית אמורה להקנות לאזרחיה.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, אמר בתגובה לדברי מפכ״ל המשטרה: ״לא מפתיע ואפילו מתבקש  לשמוע שמפכ״ל המשטרה חושב שיחס גזעני ומפלה כלפי האוכלוסייה יוצאת אתיופיה היא טבעית. יש להזכיר למפכ״ל כי תפקידו הוא לשרת ולדאוג לביטחונם של כלל אזרחי המדינה ולא רק של הציבור היהודי הלבן. המשטרה הפקירה לחלוטין את הביטחון האישי של האזרחים הערבים בכך שסימנה אותנו כאויבים ולא כאזרחים, אך המשטרה גם פוגעת באופן שיטתי בכלל האוכלוסיות המוחלשות במדינה״.

ח״כ מרב מיכאלי, יו״ר סיעת המחנה הציוני, הגיבה לדברי המפכ״ל: ״לא זאת בלבד שהמפכ"ל לא מטפל ביחס האלים של המשטרה כלפי הקהילה האתיופית, הוא ממש מעודד אותו. צעירות וצעירים יוצאי אתיופיה הם לא ״מהגרים״, הם ישראליות וישראלים לכל דבר ואמירה כזו היא הכל רק לא ״טבעית״. וכשהיא באה ממפקד המשטרה היא לא סתם פוגענית, היא מסוכנת לקהילה ולחברה הישראלית בכלל. הגיע הזמן שהמשטרה והעומד בראשה יפנימו שלחשוד באדם לפי צבעו זה לא "טבעי", זה גזעני״.

ח"כ זוהיר בהלול הגיב לדברי המפכ"ל: "המפכ"ל מכריז כי כל מי שאינו גבר יהודי ולבן במדינת ישראל בגדר חשוד מיידי"

ח"כ בהלול אמר כי "דברי המפכ"ל הערב, שמונעים מדעות קדומות וסטיגמטיות, מעוררים שאט נפש. לא יעלה על הדעת שעומד איש ציבור שאמון על שמירת החוק והסדר ומכריז כי כל מי שאיננו גבר יהודי ולבן בישראל הוא בגדר חשוד מיידי.

"במקום להכריז על מאבק במעצרי שווא ושיטור יתר כלפי מיעוטים, מכריז המפכ"ל כי עלינו לקבל בהבנה רדיפת צעירים שלא נראים טוב בעין של כל שוטר מצוי, תוך שימוש במסך עשן של סטיסטיקות ומחקרים.

"גם לנו יש מחקרים שמראים שמיעוטים הם שסובלים מאלימות ורדיפה מיותרת מידי המשטרה.  במקום להירתם למאבק בגזענות ורדיפת מיעוטים, אלשיך מחזיר אותנו שנים אחורה. אני קורא לו לחזור מיד מדבריו ולהתנצל בפומבי.

 



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    כל יפי הנפש התעוררו לחיים !
    שיחפשו להם עולם ורוד לחיות בו, בינתיים אנחנו נמשיך לחיות במציאות העגומה שקיימת.

  2. 2

    אני לא מבין מה רוצים ממנו ,הוא בכלל לא אמר שחושדים בהם בגלל צבע עורם ,אלא בגלל שהם אוכלסיה שלדבריו יש אצלם יותר אחוזי פשיעה וכנראה שהוא מסתמך על נתונים שיש לו.ובגלל זה שוטר שרואה אותם ,באופן טבעי נוטה לחשוד בהם יותר ,והוא אדרבה מבין את הבעיתיות בענין ופועל לתקנה !איפה פה הבעייה ?איפה הגזענות??? מישהו יכול להסביר לי ,זה רק התקשורת שמחפשת רייטינג ובשביל זה הורגים כל מי שזז

  3. 1

    האמת לפעמים כואבת, אין מה לעשות חוץ מלהתכחש לאמת…